tisdag 12 januari 2010

Hej


Hej och välkomna till min blogg.
Jag heter Hannah Pettersson och bor på Tjörn som ligger i Västra Götalands län.
Jag har två papillon hundar och denna bloggen kommer väl mest handla om våra liv tillsammans !

Jag har haft hästar i hela mitt liv och$$ hundar halva mitt liv iaf.
Min mamma föder upp jackrussel så min första man kan säga egna hund va en jackrussel. Saxon Hills Pearl Perdita, Pärlan. Hon är en väldigt tyst men hängiven hund. Hon sov hos mig innan men nu har hon haft några kullar och bor inne medans ja bor ute i en lägenhet med mina hundar.

Hur jag kom in på att skaffa en papillon är en ganska rolig historia.
Jag var med mamma och vi skulle hämta en jackrussel valp på Saxon Hills kennel.
Där var även Saxon Hills Gold Dollar, Olle en liten röd/vit gullig dammtuss på fyra månader.
Hoppade och slickades och ville sitta i knät:) Han fick följa med hem!
Han är född den 21 mars så är 9 ½ månad nu. Vi har startat lite utställningar som de kommer bli mer om i framtiden. Vi kommer nog också testa på lite agility.
Vi börjar en lydnaskurs i början av februari så de ser ja fram emot.

I framtiden så vill ja ha en egen kennel som min mamma fast med papillon.
Så lite på skoj kollade ja runt på hemsidor efter tik valpar efter ja fått Olle.
Där hittade jag Alex' kennel som ligger i skåne. Dom hade två tikar och en hane. Skrev först mejl och vi kom fram till ett datum då vi skulle åka ner och kolla.
Blev ju kär i de små liven den ena tiken va tingad så de va ju bara en och välja mellan men gud så söööt :)

Så i november tog vi hem lilla Penny, Alex' Pearl Of Passion :) Hon är nu fyra månader röd/vit och det knallar och går hon växer men de är inte mycket :P Hon är fortfarande liten och vägde henne häromveckan och vågen står på 1,3 kg.
Vi kommer börja en valpkurs i början på februari så de gillar vi starkt!
I framtiden skall vi väl testa på både utställning och agility.

Chipp H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar